telefon: +4 0254 548.072

Masuri de optimizare

Evolutia preturilor la energie, carburanți, materii prime și materiale...etc., impune introducerea unui set de măsuri de natură a asigura stabilitatea fiecărei afaceri.

Evolutia preturilor la energie, carburanți, materii prime și materiale...etc., impune introducerea unui set de măsuri de natură a asigura stabilitatea fiecărei afaceri.

Pentru a asigura elementele de continuitate și stabilitate a afacerii vă propunem/recomandăm să luați în calcul aplicarea următoarei strategii:

1. Revizuirea politicii de preț
- creșterea graduală a prețurilor de vânzare atât la produse cât și la servicii (exemplu: octombrie 10%, noiembrie 10%, decembrie 10%);
- ajustarea graduală a prețurilor de vânzare raportată la prețul de achiziție pentru asigurarea marjei;
- reevaluarea prețurilor de vânzare pentru a asigura un cash-flow pozitiv;
- efectuarea unei simulări economice de venit marginal (pentru a vedea gradul în care creșterea prețului de vânzare vă impactează afacerea);
- identificare oportunităților de achiziție care vă pot asigura prețuri de cost diminuate (exemplu: plata imediată, plată cash, volume contractate, etc.);

2. Revizuirea costurilor/cheltuielilor proprii
- amânarea cheltuielilor cu investițiile neproductive;
- asigurarea finanțării numai pentru proiectele care generează plus-valoare;
- plata cu regularitate a tuturor obligațiilor scadente (pentru evitarea penalizărilor);
- revizuirea contractelor pentru a evita eventualele riscuri operaționale sau costuri suplimentare;
- revizuirea costurilor/cheltuielilor indirecte (diminuarea sau chiar anularea lor, acolo unde este posibil);

3. Aplicarea unui set de măsuri de stabilitate
- reevaluarea și optimizarea stocurilor;
- aprovizionarea cu materii prime și materiale strict necesare;
- aprovizionarea cu mărfuri cu o viteză de rotație ridicată;
- asigurarea unei lichidități în creștere și constituirea unui fond de rezervă sau contractarea unei facilități overdraft (modelul urmărit ar trebui să răspundă nevoii de lichiditate pentru 6 luni în care încasările sunt aproape de zero sau inexistente);
- reevaluarea politicii salariale (angajații firmei vor avea și ei propriile nevoi și se vor confrunta cu creșterile de prețuri iar în ultima perioadă resursa de forță de muncă este deficitară).

Cu siguranță nu vă spunem lucruri noi, cu certitudine experiența pe care o aveți vă va ghida pașii pe drumul pe care-l veți considera oportun pentru afacerea pe care o conduceți, găsind cele mai bune soluții și metode care vi se potrivesc.
Deși nu ne propunem să vă influențăm deciziile de business, arătăm că perioadele de inflație galopantăinflație galopantă sau de hiperinflație hiperinflație pot să destabilizeze major afacerile care nu se pot adapta rapid la schimbări.

Vă dorim succes, inspirație și noroc!





Inflația se poate defini ca o creștere a nivelului general al prețurilor atât la bunuri cât și la servicii în condițiile în care puterea de cumpărare scade. Inflația se face simțită atât la nivelul consumatorului cât și la nivelul macroeconomic. Cauzele care declanșează apariția acestui fenomen sunt multiple și au făcut obiectul de cercetare al specialiștilor în domeniu.

Multitudinea de teorii poate fi sintetizată în patru idei:
- cererea în exces a bunurilor de consum (inflația prin cerere)
- creșterea costului de producție (inflația prin costuri)
- emisiunea de moneda în exces (fenomen monetarist) ...inundarea pieței cu bani (măsuri de ajutor acordate firmelor în perioada de lipsă de activitate, PNRR, PNDR...și alte planuri care exced "obișnuințele pieței")
- falimentul instituțiilor publice (o firmă de asigurări a dat faliment și o a II-a are grave probleme financiare) 

In literatura de specialitate inflația este clasificata:

după funcționarea mecanismului pieței
- inflație deschisă (permite sistemului economic să funcționeze ca un mecanism în care prețurile sunt fixe, orice exces de cerere duce la creșterea prețurilor și salariilor)
- inflație reprimată (guvernul impiedică creșterea prețurilor și a salariilor, astfel cererea în exces este reprimată) ...vezi evoluțiile previzibile ale ratei dobânzii de intervenție și ale dobânzilor oferite de bănci la depozite

după rata de creștere a prețurilor
- inflația moderată (creșterea preturilor nu depășește 2-3%)
- inflația galopantă (pentru o creștere de peste 10 %)
- hiperinflație (nivelul preturilor creste cu peste 50%)

după așteptările inflaționiste
- inflația anticipată (este pregătită și primită de fiecare actor de pe piață)
- inflația neanticipata (afectează producția și forța de muncă)