SAF-T este un standard internaţional pentru schimbul electronic de date contabile între companii/organizaţii şi autorităţile fiscale.
România parcurge etape semnificative în direcția dezvoltării sistemelor de raportare a informațiilor fiscale și contabile în format digital, prin implementarea sistemului SAF-T (fișierul standard de audit de taxe).
De la 1 ianuarie 2022, raportarea SAF-T va deveni obligatorie pentru contribuabilii mari, urmând ca ceilalți să fie înrolați în sistemul de raportare ulterior, în 2022, respectiv 2023.
În opinia noastră fiecare companie (indiferent de mărimea ei) trebuie să-și pregătească momentul înrolării întrucât odată cu implementarea acestui sistem capabilitățile de verificare și control ale ANAF vor crește semnificativ.
Procedura vine ca o continuare a procesului de înrolare a caselor de marcat care, începând cu luna noiembrie a acestui an vor transmite în mod independent toate informațiile către serverele ANAF.
În condițiile date eforturile vor trebui să meargă în direcția verificării zilnice a situațiilor (de la cele raportate de casele de marcat până la evidența facturilor emise/primite, a soldurilor acestora, a exigibilității termenelor, a soldurilor interne de gestiune, a elementelor de conformitate, a tratamentelor fiscale, etc.).
Pregătim acest moment și ne propunem ca până la finalul anului 2021 să avem analizate toate situațiile, să identificăm principalele riscuri și să propunem soluțiile aplicabile după caz.
Etapele ce vor trebui parcurse sunt următoarele:
...vă vom ține la curent cu modificările ce vor trebui efectuate.
echipa Audit&Consulting