telefon: +4 0254 548.072

Conectarea aparatelor AMEF la ANAF

Conectarea aparatelor AMEF la ANAF

Începe conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Termen 30 noiembrie 2021

Operațiunea de setare și conectare a casei de marcat va fi realizată de firma autorizată care asigură și mentenanța aparatelor AMEF.
ANAF a intocmit un ghid de conectareghid de conectare si recomandă ca firmele să consulte harta zonelor deservite de rețele de comunicații harta zonelor deservite de rețele de comunicații - disponibilă la ANARC.

Pentru conectare, firmele trebuie să se adreseze tehnicienilor specializați care vor efectua următorele operațiuni:
- obținerea suplimentului de aviz tehnic și procedura de conectare;
- descărcarea certificatului PEM și instalarea acestuia;
- programarea intervenției pentru operațiunile de conectare;
- actualizarea de firmware (un soft care asigură comanda și controlul componentelor hardware ale casei de marcat);
- inițializarea conectării (instalarea SIM-ului de date și testarea operării sau activarea integrării în rețeaua LAN pentru echipamentele ce au această funcție);
- testarea conexiunii echipamentului fiscal cu serverele ANAF.

Raportările lunare AMEFAMEF nu vor mai trebui extrase astfel că declarația A4200 nu va mai fi necesară.

Pentru nerespectarea termenelor de conectare (30 iunie pentru marii contribuabili și 30 noiembrie pentru contribuabilii mici și mijlocii) amenda este între 8.000 și 10.000 de lei (art.3^1, 10 și 11 din OUG 28/1999).

Recomandările noastre:
- asigurați-vă că aparatele fiscale pe care le dețineți sunt compatibile cu acest mod de comunicare;
- înainte de a solicita activarea automată a transferurilor, asigurațivă că societatea este înrolată în SPVsocietatea este înrolată în SPV;
- contactați firma de service și stabiliți un calendar al migrării (trecerea de la regimul de funcționare cu profil 0 la regimul de funcționare cu profil 1trecerea de la regimul de funcționare cu profil 0 la regimul de funcționare cu profil 1);
- în locațiile în care aveți deja internet asigurațivă suportul de dezvoltare a reței astfel încât să vă interconectați prin LAN pentru a reduce costurile;
- firmele trebuie să asigure accesul la internet în locația unde este instalată casa de marcat (GPRS, LAN, Wi-Fi etc.GPRS, LAN, Wi-Fi etc.) motiv pentru care vă recomandăm să consultați ofertele de date mobile ale operatorilor de telefonie.

Important!
Bazându-ne pe experiența anilor trecuți, când datorită numărului mare de solicitări s-au produs blocaje și întârzieri în aprovizionarea și instalarea aparatelor AMEF, vă recomandăm să  prioritizați rezolvarea acestei cerințe.


https://bit.ly/3D6qFSz

Link-uri utile: