Lumea se schimbă, semnătura digitală este importantă în business iar lipsa ei poate genera riscuri operaționale! Acesta este viitorul, asta e ceea ce va urma!
Important!
Semnătura digitală simplifică modalitatea de comunicare și interacțiune cu instituțiile statului dar nu numai. Majoritatea entităților guvernamentale solicită semnarea electronică a documentelor transmise, în plus, certificatul digital folosit trebuie să îndeplinească cerințele de a fi emis de o instituție autorizată (ceea ce înseamnă anumite costuri !!!). Utilizarea unor certificate digitale gratuite (folosite ca alternativă) nu constituie o garanție a certificării documentelor transmise existând riscul ca acestea să nu fie primite (acceptate).
Emiterea acestor certificate se face de către societăți specializate Digisign, CertSign, etc. ...în Petroșani semnătura electronică se poate obține în 10 min. la magazinul Unitech dar sunt si companii care emit certificatul digital calificat online (...google este răspunsul la multe întrebări).
Semnătura digitală începe să fie extrem de importantă iar pentru multe categorii de activități este strict necesară.
(...deși nu comercializăm astfel de dispozitive și nu avem un interes direct) vă recomandăm cu insistență să utilizați semnătura digitală. În final, oricâte eforturi am face noi nu putem suplini lipsa unui astfel de certificat digital (cu toate consecințele). Sigur că există (ÎNCĂ) și posibilitatea de a nu utiliza semnătura digitală dar în această situație costurile vor fi mult mai mari!!!
Semnătura electronica reprezinta date în forma electronica, care sunt atașante sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare [art. 4 pct. 3 din Legea 455/2001].
Succes!
Asa cum este definit in Legea 455/2001 , semnatura electronica reprezinta date in forma electronica, care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica (documentul care este semnat) si care servesc ca metoda de identificare;
Semnatura electronica extinsa reprezinta acea semnatura electronica care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
- este legata in mod unic de semnatar;
- asigura identificarea semnatarului;
- este creata prin mijloace controlate exclusiv de semnatar;
- este legata de datele in forma electronica la care se raporteaza in asa fel incat orice modificare ulterioara a acestora este identificabila;
Legea 455/2001 mai prevede ca:
- Inscrisul in forma electronica, caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat la momentul respectiv si generata cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnaturii electronice, este asimilat, in ceea ce priveste conditiile si efectele sale, cu inscrisul sub semnatura privata.
Mai multe detalii despre legislatia in vigoare privind semnatura electronica se afla pe website-ul Ministerului Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala
Semnatura electronica Digisign ofera cel mai inalt nivel de securitate din Romania pentru ca:
- Digisign este Furnizor de Servicii de Certificare acreditat de Ministerului Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala
- Certificatele calificate sunt inscrise pe dispozitive criptografice securizate care indeplinesc criteriile FIPS 140-2 si Common Criteria EAL4/EAL5
- Certificatele calificate emise de Digisign sunt bazate pe chei RSA de 2048 biti. Lungimea cheii de criptare determina timpul necesar pentru a decripta prin forta un document. Conform studiilor de securitate, cheile pe 2048 biti sunt considerate sigure pana in anul 2030.
Certificatul digital propriu-zis este constituit dintr-o suita de atribute si informatii referitoare la persoana pe care o identifica. Certificatul calificat, sau certificatul de semnatura electronica calificata, este acel certificat emis in conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European si legii 455/2001 privind semnatura electronica. Principala diferenta intre un certificat simplu si un certificat calificat este aceea ca unui certificat calificat nu i se poate exporta in nici un fel cheia privata asociata. In plus, Autoritatea de Certificare este aceea care isi asuma raspunderea pentru corespondenta dintre certificatul digital si persoana careia ii apartine. Din acest punct de vedere, Regulamentul (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European legea 455/2001 prevad ca certificatele pentru semnatura electronica emise in Romania sa aiba cheia privata generata si stocata pe un dispozitiv securizat (D.S.C.S.), care sa corespunda normelor de securitatate FIPS 140-2 Level 2&3 sau ITSEC E4. Acest dispozitiv poate avea forma unui smartcard sau e-token.
DigiSign este un furnizor de servicii de incredere calificat, care actioneaza ca o terta parte de incredere, oferind servicii de incredere in conformitate cu Regulamentul eIDAS. DigiSign este prezent in European Trusted List pentru furnizarea de semnaturi electronice calificate, sigilii electronice calificate si marci temporale calificate.
Avantajele certificatelor digitale calificate:
- Permit semnarea, autentificarea si recunoasterea legala a documentelor transmise electronic si controleaza automat accesul la extranet-ul, intranet-ul si e-mailul dumneavoastra;
- Contin extensii de autentificare pe domeniu in retea;
- Perioada de valabilitate a unui certificat calificat emis de Autoritatea de Certificare DigiSign este de 1 an, 2 ani si 3 ani, dupa aceasta perioada existand posibilitatea de reinnoire.
SEMNATURA ELECTRONICA
este considerat termenul generic ce permite autentificarea unui document electronic. Se foloseste generic termenul de „semnatura electronica” pentru a conferi neutralitate si pentru a nu limita prevederile la tehnologia criptografica actuala. Practic, semnatura electronica este echivalenta cu procesul de autentificare a unui document electronic printr-un certificat digital calificat.Domeniile de aplicabilitate a semnaturii electronice extinse sunt urmatoarele:
- Depunerea declaratiilor on-line la ANAF;
- Semnarea facturilor (Conform Cod Fiscal);
- Semnarea documentelor trimise catre O.N.R.C. pentru infiintari de societati comerciale (conform noilor reglementari privind inregistrarea in Registrul Comertului);
- Raportarile catre CNVM - obligatoriu pentru toate entitatile reglementate si supravegheate de CNVM;
- Raportarile catre Casele de Sanatate (CNAS, CASMB, OPSNAJ, CASMT);
- Semnarea documentelor catre alte institutii ale statului (SEAP, CSA-CEDAM, BVB, MYSMIS, AFM, etc.);
- Autentificarea in sisteme informatice private sau pe domeniul societatii etc.
Licentele de semnare multi sunt:
- Semnare PDF pe toate paginile – 11.99 EUR + TVA / AN / certificat
- Semnare PDF toate fisierele dintr-un folder – 24.99 EUR + TVA / AN / certificat
- Semnare P7M/P7S toate fisierele dintr-un folder – 24.99 EUR + TVA / AN / certificat
sursa: https://digisign.ro/produse-servicii/semnatura-electronica